""

Hippodromens foajé

I FOAJÉN TILL HIPPODROMEN FINNS GARDEROBER, TOALETTER, BAR SAMT HYLLSYSTEM TILL FÖRBESTÄLLNINGAR I PAUSEN.

Vanliga frågor

Publikservice

Kan jag ta med en stödperson via Malmönyckeln eller motsvarande ledsagarkort?

Malmö Stadsteater är med i samarbetet Malmönyckeln – ett kort som ska underlätta för personer med funktionsnedsättningar att ta del av aktiviteter i samhället. 

Läs mer

Erbjuder ni hörhjälpmedel på Hippodromen?

Hippodromen är utrustad med ett trådlöst system för hörhjälpmedel. För att få tillgång till förstärkningen behöver du hämta ut en hörslinga i garderoben i foajén. 

Läs mer

Erbjuder ni textning av föreställningarna på Hippodromen?

Vi textar ett antal av våra föreställningar på svenska via en app som heter Thea. Dessa föreställningar är markerade med ett T i kalendern på hemsidan. Du kan ta del av textningen genom att använda din smartphone och egen surf. Ladda ner appen Thea gärna redan innan du kommer till teatern.

Läs mer

Erbjuder ni syntolkning på Hippodromen?

Det gör vi! Föreställningsdatum som syntolkas är markerade med en syntolkningssymbol i kalendern på hemsidan. Biljetter till våra syntolkade föreställningar bokas senast 14 dagar i förväg via mail till biljetter@malmostadsteater.se.

Läs mer