frågor & Svar

Tillgänglighet

Erbjuder ni textning av föreställningarna på Hippodromen?

Vi textar ett antal av våra föreställningar via appen Thea. Dessa föreställningar är markerade med ett T på hemsidan. Du kan ta del av textningen genom att använda din smartphone och egen surf. Ladda ner appen Thea gärna redan innan du kommer till teatern.

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Studion?

Det finns en rullstolsplats på Studion. En anpassad hiss som leder upp till vår scen Studion på plan 5 finns in till vänster efter caféet när du kommer in på Hippodromens innergård. Med den kommer du direkt upp till Studions lilla foajé.

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Intiman?

På Intiman finns en rullstolsplats längst bak i salongen. 

Läs mer

Erbjuder ni syntolkning på Hippodromen?

Det gör vi! Föreställningsdatum som syntolkas är markerade med ett öga på hemsidan. Biljetter till våra syntolkade föreställningar bokas senast 14 dagar i förväg via mail till info@malmostadsteater.se.

Läs mer

Kan jag ta med en stödperson via Malmönyckeln eller motsvarande ledsagarkort?

Malmö Stadsteater är med i samarbetet Malmönyckeln – ett kort som ska underlätta för personer med funktionsnedsättningar att ta del av aktiviteter i samhället. 

Läs mer

Erbjuder ni hörhjälpmedel på Hippodromen?

Hippodromen är utrustade med ett trådlöst system för hörhjälpmedel. Detta system bygger på en radiosändare som sänder ut till små lokala mottagare. Det finns två möjligheter:

Läs mer

Finns det rullstolsplatser på Hippodromen?

På Hippodromen finns två rullstolsplatser och ledsagarplats alt. en plats för permobil på parkett längst fram till höger. Det finns också två rullstolsplatser på övre parkett. Dessa når du via en hiss som finns till vänster innanför entrén när du kommer in i foajén. Samtliga rullstolsplatser bokas via mail info@malmostadsteater.se.

Läs mer

Var hittar jag samlad information kring allt ert arbete med tillgänglighet?

Vi har samlat information om tillgänglighet på teatern på en egen sida.

Läs mer
Frågor om biljetter och biljettköp

Vad händer med min biljett om jag blir sjuk?

Om du blir sjuk så maila till info@malmostadsteater.se senast kl 12.00 samma dag så får du pengarna tillgodo att använda vid ett senare köp. 

Läs mer

Kan jag lämna tillbaka köpta biljetter?

Nej, vi gör inte återköp på betalda biljetter. 

Läs mer

Kan jag välja platser själv?

Vid köp av biljetter till Intimans föreställningar kan du välja platser när du bokar via hemsidan på en dator. 

Läs mer

Jag har problem med att logga in på mitt konto, vad ska jag göra?

Börja med att rensa historiken i din webbläsare. Gå sedan in på www.malmostadsteater.se, gå till "Din sida" i menyn och logga in med ditt användarnamn och lösenord. 

Läs mer

Hur köper jag biljetter till Malmö Stadsteaters föreställningar?

Biljetter köper du enklast här på hemsidan. Här hittar du mer information om biljettpriser, öppettider och kontaktuppgifter.

Läs mer

Jag har en rabattkod, hur använder jag den i samband med biljettköp?

Du skriver in och aktiverar den i fältet som finns i samband med att du väljer prisnivå.

Läs mer

Behöver jag skriva ut mina biljetter?

Nej, det går lika bra att visa upp biljetterna i mobilen - och samtidigt spara papper.

Läs mer

Hur köper jag ett presentkort på Malmö Stadsteater?

Presentkort köper du HÄR!

Läs mer
Vanliga frågor

Vad händer om jag inte kommer i tid till föreställningen?

För publikens, skådespelarnas och din egen skull är det viktigt att komma i tid. Vi har bara i undantagsfall möjlighet att släppa in efter att föreställningen har börjat. Vi återbetalar inga biljetter på grund av sen ankomst som gör att du missar föreställningen.

Läs mer

Hur lång är föreställningen?

När vi vet hur lång en föreställning är lägger vi ut det på den aktuella föreställningssidan här på hemsidan.

Läs mer

Kan jag betala med kontanter på Malmö Stadsteater?

Nej, alla våra kassor är kontantfria. 

Läs mer

Måste jag stänga av min mobiltelefon under föreställningen?

All elektronisk utrustning som du har med dig, ska vara satt på ett läge så att det inte låter, av hänsyn till övrig publik och de som står på scenen. 

Läs mer

Finns det garderob på Hippodromen?

Ja, på Hippodromen finns en liten bevakad garderob på entréplan. En trappa ner från foajén finns obevakad garderob och låsbara skåp för värdesaker.

Läs mer

Får jag fotografera eller filma föreställningen?

Nej, av upphovsrättsliga skäl är all form av fotografering och ljudupptagning inte tillåten.

Läs mer

Får jag ta med mig ett småsyskon när jag ska besöka en föreställning med mitt barn?

All publik oavsett ålder måste ha en egen giltig biljett när de ska se våra föreställningar. 

Läs mer

Var hittar jag föreställningsprogram?

Du hittar alla våra föreställningsprogram här på vår hemsida under respektive pjäs. 

Läs mer
Våra scener

Var ligger Hippodromen?

Entrén till Hippodromen ligger på Kalendegatan 12 B. Här ligger även Studion, Ateljén och Caféet.

Läs mer

Var ligger Intiman?

Intiman ligger vackert beläget i Engelska Parken vid sidan av Malmö Opera. Adressen är Östra Rönneholmsvägen 22. 

Läs mer

Var ligger Studion?

Ingången till Studion hittar du på  Kalendegatan 12 B, våning 5. Hiss finns.

Läs mer

Hur reser jag med kollektivtrafik till Hippodromen?

Den närmaste busshållplatsen till Hippodromen är ”Djäknegatan” och från Malmö centralstation är det ca 650 m gångavstånd. Här kan du leta upp din resa: www.skanetrafiken.se/sok-resa

Läs mer

Hur lång är ljudvandringen Tears of Malmö?

Vandringen tar ca 1 tim och 15 min att gå och är ca 2,5 km från Anna Lindhs plats till Dockan, som är slutpunkt och där Kockumskranen var placerad. 

Läs mer

Finns det tillgång till toalett under ljudvandringen Tears of Malmö?

Närmaste offentliga toalett finns vid Centralstationen ca 300 m från Anna Lindhs plats.

Läs mer

Kan jag ladda mobilbatteriet någonstans i samband med ljudvandringen Tears of Malmö?

Tyvärr finns ingen möjlighet att ladda telefonen på plats. 

Läs mer

Vad händer när jag kommer till Anna Lindhs plats?

Våra publikvärdar finns på plats och kan vara behjälpliga med att ladda ner appen och svara på frågor. 

Läs mer
Mat och dryck

Finns det servering på Studion?

Det finns ingen servering i direkt anslutning till Studion men vårt café på entréplan kan erbjuda lättare smårätter, sallader, mackor, fikabröd, alkoholfria drycker, öl och vin. Läs mer om Caféet.

Läs mer

Finns det servering på Intiman?

I samband med föreställning finns en foajébar där du kan köpa wraps, snacks, kakor, godis, alkoholfria drycker, öl och vin. Baren öppnar en timme innan föreställning och har öppet under paus.

Läs mer

Kan man boka bord i Caféet eller foajén?

Nej, vi har ingen bordsbokning i caféet eller foajén. 

Läs mer

Vi är ett större sällskap som vill äta i Caféet innan föreställningen, hur gör vi?

Maila era önskemål och behov till cafe@malmostadsteater.se så återkommer vi.

Läs mer

Har ni specialkost i Caféet?

Ja, det finns glutenfria, mjölkfria och växtbaserade alternativ på menyn. Vi har också ett brett utbud och nötfria alternativ men vi är inte ett nötfritt café.

Läs mer

Får man ta med egen mat och dryck till Caféet?

Nej, det är inte tillåtet att ha medhavd mat och dryck i Caféet eller på teatern.

Läs mer

Serverar ni middag kvällstid i Caféet?

I Caféet serveras enklare smårätter, fika och snacks. Vi stänger strax innan föreställningen börjar.

Läs mer
Skapande skola

Hur söker min skola Skapande-skola bidrag?

Vill du söka bidrag för en skola inom Malmö stad så finner du aktuell information på skolornas intranät (Komin).

 

Läs mer

Vad är Skapande-skola bidrag?

Skapande skola är ett bidrag från Kulturrådet som man som skola kan söka till insatser för elever i åk F-9, som främjar elevens eget skapande.

Läs mer

När ska vi vara på plats?

Det är lagom att vara på plats 10-15 minuter innan föreställningen ska börja. 

Läs mer

Kan skolklasser äta medhavd matsäck hos er?

Alla lokaler är inte lämpliga för medhavd mat. Maila oss och fråga innan besöket på info@malmostadsteater.se så att vi kan hjälpa till på bästa sätt.

Läs mer